Spring naar inhoud

Dienstverlening en klanttevredenheid

Klanttevredenheidsonderzoek (KTO), waarom is dat voor uw organisatie belangrijk? Omdat u uw klanten goed van dienst wilt zijn en graag ziet dat zij tevreden zijn. Lang niet iedere ontevreden klant dient een klacht in. Dus hoe weet u nu hoe het staat met de klanttevredenheid? Kennis van de belevingswereld van uw klanten is dan van groot belang. Hoe ervaren uw klanten uw dienstverlening? Wat gaat goed en wat kan beter? Door uw klanten aan het woord te laten weet u of u op de goede weg bent. Door klanttevredenheid te monitoren via KTO's, volgt u de ontwikkeling van de klanttevredenheid in de tijd en krijgt u op tijd signalen door wannéér en op wélke punten de dienstverlening verbeterd moet worden. 


Ruime ervaring met KTO’s

Het Onderzoekcentrum Drechtsteden (OCD) heeft ruime ervaring met KTO’s voor allerlei verschillende typen organisaties. Bijvoorbeeld KTO's onder klanten van de afdeling Publiekszaken van gemeenten, leerlingenvervoer, de Sociale Dienst Drechtsteden, de Sociale Wijkteams en consultatiebureaus.

Wij helpen u graag om de tevredenheid van uw klanten betrouwbaar te meten en overzichtelijk weer te geven. Wij doen er alles aan om zo een impactvolle bijdrage te leveren aan de onderbouwing of evaluatie van het (kwaliteits)beleid binnen uw organisatie.

Maatwerk voor uw organisatie

Is er een standaardrecept dat tevreden klanten oplevert? Ja en nee. Bepaalde aspecten dienen altijd op orde zijn. Vanzelfsprekend willen klanten altijd en overal vriendelijk te woord gestaan worden. En willen zij antwoord op hun vraag of oplossing voor hun probleem. Dit zijn dan ook standaard onderdelen in onze KTO’s.

Geen enkele organisatie is echter hetzelfde. Elk dienstverleningsproces zit anders in elkaar. Daarom hechten wij groot belang aan maatwerk. Wij richten onze KTO’s zo in dat ze recht doen aan uw specifieke situatie en uw informatiebehoefte. Elk KTO dat wij uitvoeren is daarom een mix van standaard- en maatwerk. Dit levert u inzicht in de sterke punten van uw dienstverlening en in de verbeterpunten. Handvatten waarmee u nog beter aan kunt sluiten op de behoeften van uw klanten.

Benieuwd naar publicaties? Klik dan hier.